Volkswagen-Bedrijfswagens-Nieuwe-Transporter-MP-Header-24

De nieuwe Volkswagen Transporter

  • Kopen v.a.

    € 29.990,-

De nieuwe Transporter komt eraan

De nieuwe generatie van de Transporter is op alle fronten verbeterd. Zo krijgen de nieuwe modellen een aanzienlijk verder uitgebreide standaarduitrusting – met onder meer een digitale cockpit, centraal display en de nieuwste assistentiesystemen – plus volledig nieuwe en efficiënte aandrijfsystemen. Zo wordt de nieuwe Transporter de eerste Volkswagen bedrijfswagen die leverbaar wordt met diesel-, plug-in hybride- en elektrische aandrijflijnen. Daarnaast is de laadruimte 61 mm langer en de breedte tussen de wielkasten zelfs met 148 mm toegenomen ten opzichte van zijn voorganger. De nieuwe Transporter en Caravelle worden op 15 september gepresenteerd en zullen daarna op de IAA in Hannover voor publiek te bekijken zijn. Uitvoeringen, prijzen en specificaties voor de Nederlandse markt zullen bij de start voorverkoop, kort na de IAA, bekend worden gemaakt. De eerste beelden tonen de nieuwe Transporter als PanAmericana en Caravelle als Style.

De voorinschrijving voor de nieuwe e-Transporter gestart
De elektrische variant van de volledig nieuwe Transporter is vanaf oktober bestelbaar en jij kan je nu alvast voorinschrijven, zodat je de nieuwe e-Transporter straks als een van de eersten kan bestellen.

Langer en breder

De nieuwe Transporter is 5.050 mm lang, een toename van 146 mm ten opzichte van zijn voorganger. De wielbasis is met 97 mm verlengd tot 3.100 mm en optioneel komt er een verlengde uitvoering met een 400 mm langere wielbasis (totale lengte: 5.450 mm). Met 2.032 mm is de nieuwe Transporter 128 mm breder dan zijn voorganger (zonder buitenspiegels). De maximale breedte tussen de wielkasten is met 148 mm toegenomen tot 1.392 mm. Dit maakt het gemakkelijk om Europallets te vervoeren, omdat deze zowel in de lengte als breedte geplaatst kunnen worden. De lengte van de laadruimte op de vloer van de Transporter met normale wielbasis meet 2.602 mm, oftewel 61 mm meer dan zijn voorganger. Met een verlengde wielbasis groeit die lengte tot 3.002 mm. Door de grotere afmetingen is er nu nog meer interieurruimte en is het laadvolume toegenomen.

Brede keuze aan carrosserievarianten

De nieuwe Transporter wordt geleverd in diverse carrosserievarianten zoals de gesloten bestelwagen (zonder ramen achterin), dubbele cabine, Kombi (inclusief ramen achterin) en als Chassis Dubbele Cabine. De Kombi- en gesloten bestelwagenmodellen worden optioneel ook verkrijgbaar met een verhoogd dak. De gesloten bestelwagen, dubbele cabine en Kombi worden daarnaast ook leverbaar met een verlengde wielbasis. Het verhoogde dak kan voortaan ook worden gecombineerd met de kortere wielbasis. Standaard is de nieuwe Transporter als gesloten bestelwagen uitgerust met twee afzonderlijke stoelen voorin en optioneel zijn er drie zitplaatsen op de eerste zitrij mogelijk.

De dubbele cabine variant van de bestelwagen voegt hier een driezitsbank op de tweede zitrij aan toe. Het totaal aantal zitplaatsen komt hiermee op vijf of zes. Op een later moment zal de Transporter als Kombi (personenwagen) bestelbaar worden, met optioneel een driezitsbank op de derde zitrij. Als enige bedrijfswagen in deze klasse wordt de nieuwe Transporter bovendien leverbaar als pick-up dubbele cabine. In dat geval zijn er zes zitplaatsen aan boord mogelijk: voorin de bestuurdersstoel plus een tweezitsbank met op de tweede zitrij een driezitsbank.

Het beste van de nieuwe Transporter

✔️ Grote keuze uit aandrijflijnen: diesel-, plug-in hybride- en volledig elektrisch

✔️ Groter laadvolume, hoger laadvermogen en groter trekgewicht

✔️ Langer en breder dan zijn voorganger

✔️ Brede keuze aan carrosserievarianten

✔️ Strak ontwerp en nog rijkere standaarduitrusting

✔️ Voor iedereen geschikt als twee-, drie-, vier-, vijf- of zeszitter

✔️ Als Kombi (personenwagen) met maximaal negen zitplaatsen

Diesel, plug-in hybride én volledig elektrisch
 

De nieuwe Transporter en Caravelle worden voor het eerst leverbaar met plug-in hybrideaandrijving (eHybrid) en een volledig elektrische variant (e-Transporter en e-Caravelle), als alternatief voor de diesels (TDI).

Qua vermogen biedt de Transporter keuze uit drie TDI-versies: 81 kW (110 pk), 110 kW (150 pk) en 125 kW (170 pk). Aanvullend komt hij er met plug-in hybrideaandrijving, met een systeemvermogen van 171 kW (233 pk), én in vier volledig elektrische versies: met 85 kW (116 pk), 100 kW (136 pk), 160 kW (218 pk) en 210 kW (286 pk). Die laatste drie krijgen standaard een 64 kWh (netto) accupakket, de basisversie met de 85 kW elektromotor wordt geleverd met een 54 kWh (bruto) variant. De netto capaciteit hiervan is nog niet bekend.

TDI- en eHybrid-modellen zijn standaard voorzien van voorwielaandrijving. 4MOTION vierwielaandrijving wordt als optie leverbaar voor de TDI-versies vanaf 110 kW. De volledig elektrische modellen hebben achterwielaandrijving; later staat ook hiervoor een versie met vierwielaandrijving gepland.

Veelgestelde vragen Nieuwe Transporter

De eerste ongecamoufleerde beelden van de nieuwe Transporter zijn inmiddels onthuld en staan op deze pagina. De wereldpremière zal plaatsvinden op 15 september tijdens de IAA in Hannover. De nieuwe Transporter is vervolgens ook daar voor publiek te bekijken. Uitvoeringen, prijzen en specificaties voor de Nederlandse markt zullen bij de start voorverkoop, kort na de IAA, bekend worden gemaakt. De eerste beelden tonen de nieuwe Transporter als robuuste PanAmerica en Caravelle als Style.

De wereldpremière zal plaatsvinden op 15 september tijdens de IAA in Hannover. De nieuwe Transporter is vervolgens ook daar voor publiek te bekijken. Uitvoeringen, prijzen en specificaties voor de Nederlandse markt zullen bij de start voorverkoop, kort na de IAA, bekend worden gemaakt. Een exacte datum voor de uiteindelijke showroom introductie is echter nog niet bekend.

In aanloop naar de Nederlandse start voorverkoop worden de technische specificaties en de prijzen bekend gemaakt. Deze staat gepland voor na de zomer. Een exacte datum is echter nog niet bekend.

Ja, er komt een volledig elektrische uitvoering, de nieuwe e-Transporter. Deze zal met 85 kW (116 pk), 100 kW (136 pk), 160 kW (218 pk) en 210 kW (286 pk) leverbaar worden. Die laatste drie krijgen standaard een 64 kWh (netto) accupakket, de basisversie met de 85 kW elektromotor wordt geleverd met een 54 kWh (bruto) variant. De netto capaciteit hiervan is nog niet bekend. De actieradius is ook nog niet bekend, deze is afhankelijk van de definitieve technische gegevens.

De nieuwe Transporter krijgt moderne, efficiënte dieselmotoren en wordt tevens leverbaar als plug-in hybride-uitvoering (eHybrid). Deze eHybrid uitvoering is voorzien van een krachtige 2.5 liter benzine-hybride motor. Hierdoor is het systeemvermogen maar liefst 171 kW / 233 pk. De actieradius is nog niet bekend, deze is afhankelijk van de definitieve technische gegevens.

De nieuwe Transporter is in alle opzichten gegroeid. Het (maximale) laadvolume van de Transporter met standaard wielbasis en standaard dak is toegenomen tot 5,8 m3 en met het verhoogde dak kan zelfs 9,0 m3 worden getransporteerd. Tussen de wielkasten meet de maximale laadbreedte nu 1.392 mm (+148 mm).

Het laadvermogen van de nieuwe Transporter met standaardwielbasis met dieselmotor is gestegen van 1,2 naar 1,3 ton. Voor de gesloten bestelwagen met dieselmotor en een vermogen van 110 en 125 kW heeft Volkswagen Bedrijfswagens het maximale aanhangergewicht (geremd met een stijgingspercentage tot 12%) verhoogd van 2,5 naar 2,8 ton. Tot slot is de maximale dynamische daklast gegroeid van 150 kg naar 170 kg.