Controleer vereisten:
1. Controleer de softwareversie van de smartphone: huidige software versie -1 voor Android en iOS
2. Controleer de app-versie; aanbevolen is om de nieuwste app-versie te installeren
3. Controleer de compatibiliteit van de auto
4. Controleer de verbindingsinstellingen van de smartphone (GPS en Bluetooth geactiveerd en goede internetverbinding aanwezig)
5. Controleer of instemming gegeven is aan GPS toegang van de app (in de instellingen)
6. Controleer of antivirus software geïnstalleerd is; dit kan de verbinding tussen dataplug en smartphone verhinderen
Probleem oplossen:
U kunt proberen de DataPlug opnieuw aan te sluiten. Haal deze uit de OBD2 poort en steek hem er opnieuw in. Als het nog steeds niet werkt, volg dan de herinstallatie instructies
Open de Audi connect plug and play app
a) Op het ‘Settings’menu en, onder ‘DataPlug settings’, klik op ‘bekende DataPlugs’
b) Veeg naar links op de DataPlug voor de optie ‘verwijderen’. Klik op verwijderen en bevestig dit
c) Open nu de iOS instellingen, selecteer “Bluetooth”, selecteer de blauwe “i” naast de DataPlug onder ‘mijn apparaten’ en selecteer ‘negeer dit apparaat’
d) Gebruik nu de Audi connect plug and play app om de dataplug opnieuw te installeren volgende de beschrijving in de app