092019 Audi A6 Avant-01.jpg

A6 Avant

Zo ziet voorsprong eruit.

  • Kopen v.a.

    € 69.490,-

  • Private lease v.a.

    € 1.159,-*

  • Zakelijke lease v.a.

    € 762,-

  • Bijtelling

    22 %

De Audi A6 Avant

Investeer in uzelf met de Audi A6. Een stijlvolle zakenauto met sportieve prestaties. Boordevol innovaties, zoals virtual cockpit, rij-assistentiesystemen en MMI-systeem met touch response. Afgewerkt tot in de kleinste details zoals u dat van Audi verwacht.

Heel dynamisch. Een echte Avant.

De nieuwe A6 Avant heeft een sterke uitstraling. Met zijn lage en brede front maakt hij indruk in het verkeer. Ook de krachtig aangezette spatborden, de vloeiend dalende daklijn en de schuine achterkant dragen bij aan een dynamisch geheel. Een sportieve spoiler en opvallende chroomstrip sieren de achterklep. Het mooie is dat deze vlotte looks moeiteloos samengaan met een ruim opgezet interieur.


 

092019 Audi A6 Avant-12.jpg

Natuurlijk overwicht

De lage en brede Singleframe-grille met aluminiumkleurige lamellen vormt het middenpunt van de dynamische voorzijde. De scherp gemodelleerde koplampen bevatten opvallende verlichtingselementen. Door deze aandacht voor de koplampunits komt het optische zwaartepunt verder naar buiten te liggen, waardoor de auto nog breder lijkt. Daar draagt het horizontale design van de motorkap ook aan bij. De overheersende boodschap: een auto die er zijn mag en die zich niet weg laat stoppen.

092019 Audi A6 Avant-05.jpg

Progressief

Door de scherpe lijnen en strakke, atletische lijnen oogt de A6 Avant en profil dynamisch en progressief. De portieren vertonen een lichte welving naar binnen, waardoor de opbollende spatborden extra goed tot hun recht komen. Een authentieke verwijzing naar het quattro-DNA. De 2,62 meter grote wielbasis van de A6 Avant versterkt dit plaatje, evenals de forse wielmaten die leverbaar zijn. Afgebeeld zijn 21-inch gesmede lichtmetalen velgen in 10-Y-spaak design.

092019 Audi A6 Avant-14.jpg

Beeldbepalend

De driedimensionaal getekende achterkant krijgt een sportief tintje door de dakspoiler. Ook de chroomstrip tussen de achterlichten, de brede aluminiumkleurige uitlaatmonden en het verlichtingdesign zijn beeldbepalend. De A6 Avant is duidelijk een vooruitstrevende auto.

Bewegingsruimte

Been-, hoofd- en schouderruimte van de nieuwe Audi A6 Avant zijn nog royaler dan in zijn ook al niet kleine voorganger. Dat biedt perspectieven voor compromisloos comfortabel reizen, zakelijk en privé. De standaankleding voor een buitenlandse beurs of alle koffers, dozen en tassen voor de zomervakantie zijn eenvoudig mee te nemen in de 565 tot 1.680 liter grote bagageruimte. De achterbank is 40:20:40 gedeeld neerklapbaar en in het midden zit een doorlaadopening.

Organisatiestructuur

Met behulp van het vastzetsysteem schuiven spullen niet door de bagageruimte. Dankzij de telescopisch uitschuifbare stangen, bodemrails, netten, spanbanden en vastzetogen blijft alles staan waar u het neerzet. De handige attributen van dit systeem zijn onder de bagagevloer op te bergen. Ook slim is de achterklepontgrendeling via het virtual pedal, zodat u met een voetzwaai automatisch de klep opent.

Panorama-glasdak

Het glazen dak is 30 % groter dan in de voorgaande generatie van de A6 Avant. Bij fel zonlicht zorgt een elektrisch bedienbaar scherm ervoor dat de temperatuur binnenin niet te hoog wordt. Dit zonnescherm is volledig lichtwerend. Dankzij de geïntegreerde windgeleider blijft het windgeruis bij opengeschoven glaspaneel binnen de perken, zodat u in alle rust van de buitenlucht kunt genieten.

Uw eigen stijl

Bepaal zelf de interieurstijl van de nieuwe Audi A6 Avant. Naast het basisniveau zijn er nog ‘sport’ en ‘design’. Ook veelomvattende pakketten als ‘design selection’ en S line (hier afgebeeld) leveren een ander interieurbeeld op. Aan de hand van de bekledingsoorten en -kleuren en de decoratielijsten drukt u helemaal een eigen stempel op de ambiance binnenin. Maar ongeacht uw smaak is één ding altijd hetzelfde: de door vriend en vijand geprezen afwerking van Audi. Die is ongeëvenaard.

Een strak design. Optimaal bedieningscomfort.

De 10,1 en 8,6 inch grote HD touchscreens van MMI navigatie plus zijn naadloos ingepast in het fraaie dashboardontwerp. In combinatie met deze topversie van het infotainmentsysteem is ook het instrumentenpaneel volledig digitaal. Allerhande functies en instellingen zijn op te slaan in gebruikersprofielen. De icoontjes op het MMI-scherm zijn met ‘drag and drop’ te verplaatsen en te ordenen, net zoals op een smartphone. Voor al deze digitale technologie geldt dat ze eenvoudig werkt en doordacht in elkaar steekt.

 

 

Tot wel 400 personaliseerbare functies

Het MMI touch response-systeem behoort tot de beste op de markt, dankzij de intuïtieve bediening en vele mogelijkheden tot personalisering. Er zijn zeven bestuurdersprofielen vast te leggen, met daarin de instellingen van zo’n vierhonderd functies. Ideaal als er meer bestuurders zijn of om presets te bewaren voor verschillende gebruikssituaties. Door de duidelijke, platte menustructuur zijn auto-instellingen snel te vinden. Met ‘drag and drop‘ zijn – net zoals bij smartphones – veelgebruikte functies op een zelfgekozen plek in het MMI-menu te plaatsen.

092019 Audi A6 Avant-23.jpg

MMI touch response-technologie

Klikken, verwijderen, zoomen, scrollen. Het MMI touch response-bedieningsconcept werkt net zo eenvoudig als een smartphone, aangevuld met een niet te onderschatten eigenschap: haptische feedback. Als u het scherm aanraakt, activeert u niet meteen een functie. Pas als u met dezelfde kracht drukt alsof het een fysieke knop betreft, reageert het systeem. Ter bevestiging voelt en hoort u een mechanische klik. Dit is belangrijk in een auto, omdat u zo functies kunt gebruiken terwijl uw aandacht bij het verkeer blijft. Het bovenste scherm is er voor infotainment en navigatie, terwijl het onderste touchscreen geschikt is voor tekstinvoer, klimaatregeling en diverse comfortfuncties. Ook digitaal en overzichtelijk is de 12,3-inch grote Audi virtual cockpit, een instrumentenpaneel waarop niet alleen de snelheid is te zien, maar ook het navigatiescherm en informatie van telefoon en Audi connect.

092019 Audi A6 Avant-2.jpg

MMI navigatie plus

Bij MMI navigatie plus zijn een 4G-verbinding en WiFi-hotspot inbegrepen. Het navigatiesysteem is zelflerend en geeft zoeksuggesties op basis van eerder verreden routes. De routebegeleiding inclusief verwerking van de actuele verkeerssituatie werkt online via aanbieder HERE. Mocht de dataverbinding slecht of afwezig zijn, dan schakelt het systeem over op de parallel meedraaiende onboard-navigatiekaarten. Inbegrepen zijn zes halfjaarlijkse kaartupdates.

092019 Audi A6 Avant-24.jpg

Audi connect

Onder de noemer Audi connect bieden wij diverse onlinetoepassingen aan, waaronder car-to-x-services. Met de Audi connect key is de nieuwe A6 Avant met een Android-smartphone af te sluiten en te ontgrendelen. Voor de koppeling tussen auto en telefoon gebruikt u de myAudi-app.

092019 Audi A6 Avant-25.jpg

Interactie in spreektaal

Taal is intuïtief en daarom is de Audi A6 Avant nu daarmee te bedienen. De slimme technologie begrijpt wat u vraagt of zegt, ook zonder vaste commando’s. Daarmee werken onder meer navigatie, radio en berichten.

092019 Audi A6 Avant-37.jpg

Audi phone box

Leg uw smartphone in de Audi phone box en het toestel maakt via Bluetooth contact met de auto. Vervolgens zijn de telefoonfuncties te gebruiken via MMI, de stuurknoppen en met spraaksturing. Bovendien koppelt het toestel zich automatisch aan de autoantenne, zodat het ontvangstsignaal en de spraakkwaliteit beter zijn. Nog een pluspunt van de Audi phone box: toestellen die geschikt zijn voor Qi draadloos opladen, laden automatisch hun batterij op.

092019 Audi A6 Avant-27.jpg

Rear Seat Entertainment

Achterinzittenden kunnen via het Audi Rear Seat Entertainment films bekijken en muziek beluisteren. Als u er een dataverbinding aan koppelt, is via dit systeem en de 4G-WiFi-hotspot van de auto ook internettoegang mogelijk. De 10,1-inch Android-tablet is uitneembaar en ook buiten de auto te gebruiken.

Toonaangevende verlichting. Expressieve blik.

De A6 Avant is er ook met HD Matrix LED-koplampen inclusief dynamische knipperlichten. Die lampen maken op twee manieren indruk. Ten eerste hebben ze een zeer goede lichtopbrengst, zonder tegenliggers te hinderen. Ten tweede laten ze de A6 Avant heerlijk breed ogen, omdat de focus van de karakteristieke koplampen aan de buitenkanten van de units ligt.

Dynamische knipperlichten

De dynamische knipperlichten zijn voor sommigen misschien niet meer dan een gimmick, maar door de van binnen naar buiten swipende beweging nemen anderen onbewust de boodschap van deze lampen beter in zich op. De knipperlichten zijn iets langer zichtbaar en bovendien feller, waardoor ze een belangrijke bijdrage leveren aan de verkeersveiligheid.

HD Matrix LED-koplampen

De HD Matrix LED-koplampen laten u vergeten dat het donker is. Ze zorgen voor een daglichtachtige en nauwkeurige verlichting van de weg, zowel met dim- als grootlicht. Dankzij innovatieve technologieën worden tegemoetkomende en vooruitrijdende bestuurders niet verblind en worden verkeersborden met minder licht beschenen om weerkaatsing te voorkomen. Tegelijkertijd blijven alle ruimtes zonder voertuigen en borden volledig verlicht.

Intelligentie slim toegepast

De toekomst begint hier en nu. Perfect op elkaar afgestemde camera’s, radars en ultrasoon sensoren herkennen en beoordelen rijsituaties. Deze technologie kan u ondersteunen en is ook in staat om in te grijpen als er geen andere optie is. Ga met ons mee op weg naar een autonome rijbeleving, zodat we daar in de toekomst de vruchten van plukken.

Hij heeft nu al de antwoorden op de vragen van een nieuw tijdperk. Hij is klaar voor de komst van een autonoom era. Met de Audi AI remote garage pilot is uw auto via de smartphone automatisch in en uit de garage te rijden, zonder dat u erin zit. Met de Audi AI remote parking pilot voert uw Audi zelfstandig parkeermanoeuvres uit, zelfs op krappe plekken.

En autonoom rijden? Dat kan technologisch nu al, maar het is nog even wachten op wetgeving. Voor de introductie van autonome assistentiesystemen moeten landen juridische randvoorwaarden opstellen. Bovendien vergt de komst van deze technologie specifieke aanpassingen en tests. Daarom volgt de software-unlock van de Audi AI remote parking pilot en de Audi AI remote garage pilot stap voor stap, op basis van nieuwe wetgeving. 

De Audi AI remote parking pilot en Audi AI remote garage pilot zijn leverbaar als onderdeel van de assistentiepakketten ‘AI Parking’ en ‘AI plus’. Daarnaast zijn er nog andere pakketten met geavanceerde elektronische hulpsystemen. Zo omvat assistentiepakket City onder meer de kruispuntassistent, die op kruisingen van opzij naderend verkeer waarneemt en bij dreigend gevaar de bestuurder met een symbool, alarmsignaal of remingreep waarschuwt. Eveneens inbegrepen: uitstapwaarschuwing, die de bestuurder en passagiers bij het openen van een portier attendeert op verkeer dat van achteren nadert.

In assistentiepakket Tour zit onder andere adaptive drive assist inclusief fileassistent en bottleneck assist, waarmee het gemakkelijker rijden is in stroperig verkeer en bij wegversmallingen. Ook inbegrepen zijn adaptive cruise control, active lane assist en predictive efficiency assist, een afslag- en uitwijkassistent alsmede emergency assist.

Voor de werking van alle assistentiesystemen is een hightech onderdeel van Audi van wezenlijk belang: zFAS, de centrale regelunit voor al deze technologie. Deze computer heeft aan de hand van alle sensorgegevens voortdurend een gedetailleerd beeld van wat er rondom de auto gebeurt. Afhankelijk van de uitrusting leveren vijf radars, vijf camera’s, twaalf ultrasoonsensoren en een laserscanner informatie.

Aanhangerassistent

De aanhangerassistent is een grote vooruitgang in achteruitrijden. Met een caravan of trailer manoeuvreren is daarmee gemakkelijker dan ooit. Geef behoedzaam gas en bepaal de hoek waarmee u achteruit wilt rijden. De aanhangerassistent neemt vervolgens het sturen voor zijn rekening en zorgt daarbij dat de combinatie stabiel blijft.

Veelzijdig, intelligent en sportief, S6 Avant

Zowel als auto van de zaak of als auto voor het gezin, de Audi S6 Avant is van alle markten thuis. Bovendien overtuigen zijn technologieën op het gebied van infotainment en rijassistentie, de sportieve prestaties en zijn dynamische design.

Krachtdadig

De nieuwe A6 Avant is er met krachtige benzine- en dieselmotoren, die allemaal met de nieuwe Mild-Hybrid-technologie werken. Voor benzinerijders is er keuze uit een 180 kW/245 pk sterke 2.0 TFSI en een 250 kW/340 pk sterke zescilinder 3.0 TFSI. Wie voor diesel opteert, komt achter het stuur van een 170 kW/231 pk of 210 kW/286 pk sterke zescilinder 3.0 TDI of de 2.0 TDI met 150 kW/204 pk. De introductie van alle motoren gebeurt gefaseerd.

Mild-Hybrid-technologie

 

Laat de energie maar stromen in de nieuwe A6 Avant. Alle motoren zijn voorzien van de nieuwe Mild-Hybrid-technologie van Audi, waardoor het praktijkverbruik tot wel 0,7 liter per 100 kilometer lager uitvalt. Een riemaangedreven startmotor annex generator is aan een lithium-ionaccu gekoppeld. Deze combinatie slaat energie op die tijdens accelereren van pas komt, waardoor minder brandstof nodig is. Er zijn twee varianten van de hybridetechnologie: de viercilinder motoren hebben een 12-volt-systeem en de zescilinders werken op een 48-volt-boordnet.

 

Sportief en wendbaar

De progressief werkende besturing heeft een sportief karakter, wat bijdraagt aan de dynamiek. In combinatie met dynamische vierwielbesturing is de A6 Avant extra wendbaar.

Dynamische vierwielbesturing
De dynamische vierwielbesturing draagt bij aan een sportieve handling en een goede stabiliteit. De dynamische besturing van de voorwielen heeft een variabele overbrenging, waardoor per rijsituatie meer of minder stuuromwentelingen nodig zijn. De achterwielen sturen op lage snelheid tegen, waardoor de draaicirkel van de A6 Avant tot 1,1 meter kleiner wordt. Dan draait deze bijna vijf meter lange auto moeiteloos een klein rondje. Bij hogere snelheden bewegen voor- en achterwielen in dezelfde richting, wat voelbaar is aan de rotsvaste stabiliteit. Zelfs bij een abrupte koersverandering behoudt de auto dan zijn rust. Met de vierwielbesturing wordt autorijden veiliger en comfortabeler.

Vier onderstelset-ups
Audi levert vier onderstelvarianten: een standaard onderstel met stalen vering, een sportonderstel, een onderstel met instelbare demping en adaptive air suspension (luchtvering), eveneens met instelbare demping. Met name met de luchtvering heeft de A6 Avant een zeer goed afrolcomfort in combinatie met een sportieve handling. Via Audi drive select zijn de instellingen aan te passen aan rijstijl en wegconditie, van ontspannen comfortabel tot aan stabiel sportief.
 

A6 Avant

* Bourguignon biedt de private leaseproducten aan van Volkswagen Pon Financial Services. Volkswagen Private Lease, SEAT Private Lease, Škoda Private lease en Audi Private Lease wordt onder de voorwaarden van het Keurmerk Private Lease aangeboden door Volkswagen Pon Financial Services, handelsnaam van Volkswagen Pon Financial Services B.V., ingeschreven in het Handelsregister onder nummer 20073305. Vanaf tarieven zijn o.b.v. private lease inclusief btw, bij 60 maanden, 10.000 km per jaar, € 500 eigen risico en regio Utrecht en kunnen per regio afwijken in verband met provinciale opcenten. Rijd je meer kilometers dan afgesproken, dan betaal je extra per kilometer. Brandstof is niet inbegrepen. Na jaar 1 bedraagt de tussentijdse opzegvergoeding maximaal 40% van de resterende leasetermijnen. Afbeelding kan afwijken van de werkelijkheid. Toetsing en registratie bij BKR te Tiel. Volgens het Belastingplan 2020 wordt de korting op de motorrijtuigenbelasting voor elektrische auto’s en plug-in hybrides vanaf 1 januari 2025 afgebouwd; hierdoor kan het termijnbedrag stijgen gedurende de looptijd van uw leasecontract. De Algemene Voorwaarden zijn hier te vinden.